مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 تیر 1401 ساعت 20:272022-07-21بين الملل

ارزیابی وزارت خارجه روسیه از نتایج سفر پوتین به تهران


سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی خبری به ارزیابی نتایج سفر رییس جمهور این کشور به ایران پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه به ارزیابی نتایج سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به ایران پرداخت.

این مقام روس در نشست خبری هفتگی گفت، نشست سه جانبه پوتین با سید ابراهیم رییسی همتای ایرانی و رجب طیب اردوغان همتای او در ترکیه موفقیت آمیز و سازنده بود.

به نوشته خبرگزاری ) نتایج نظرسنجی اخیر انجام شده توسط مرکز تحلیل استراتژی ها و فناوری ها (CAST) از پورتال SuperJob نشان داده بیش از نیمی از روس ها طرفدار تقویت روابط سیاسی با ایران و همچنین 50 درصد آن ها خواستار توسعه همکاری های نظامی و صنایع دفاعی با ایران هستند.

بر اساس این نظرسنجی، 47 درصد از روس ها مطالعه و استفاده از تجربه ایران برای مقابله با فشار تحریم های غرب را ضروری می دانند.

همچنین 42 درصد از روس ها ایران را کشور دوست می دانند.

زاخاروا در نشست خبری روز پنجشنبه درباره جنگ اوکراین متذکر شد، غربی ها نمی توانند نحوه استفاده اوکراینی ها از سلاح های ارسالی آن ها را پایش کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به حمله پهپادی نیروهای اوکراینی به نیروگاه اتمی زاپوریژیا گفت، چنین اقداماتی ممکن است به فجایع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابی وزارت خارجه روسیه از نتایج سفر پوتین به تهران

ارزیابی وزارت خارجه روسیه از نتایج سفر پوتین به تهران