مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 10:572022-07-22بين الملل

رودخانه هریرود افغانستان در آستانه خشکی


منابع خبری افغانستان اعلام کردند که رودخانه مهم هریرود به دنبال کاهش بارندگی در معرض خشک شدن قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع خبری از احتمال خشک شدن رودخانه هریرود خبر دادند.

طبق این گزارش، به علت خشکسالی های اخیر رودخانه هریرود که یکی از بزرگترین رودخانه های افغانستان است در معرض خشکی قرار گرفته و سطح آب این رودخانه به صورت بی سابقه ای پایین آمده است.

مقامات محلی طالبان در غور در این خصوص می گویند که  خشکسالی اخیر باعث پایین رفتن آب زیرزمینی شده و مشکلات را برای تامین آب آشامیدنی و کشاورزی این مناطق به وجود آورده است.

به گفته این مقامات، مردم غور مجبورند برای دسترسی به آب آشامیدنی ساعت ها پیاده روی کنند و در این زمینه با مشکلات بسیاری مواجه شدند.

    مردم ولایت غور افغانستان نیز می گویند که در طی چند سال اخیر باکاهش حجم رودخانه هریرود  چشمه ها و دریاچه ها خشک شده و اکنون مردم به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی ندارند.

  هریرود از رودخانه های مهم حوزه غرب افغانستان است و  برای تامین آب آشامیدنی و کشاورزی دو ولایت غور و هرات و همچنان استان های شرقی ایران نقش مهم دارد، ساکنان ولایت هرات عمده ترین مصرف کنندگان آب این رود هستند که بیشتر در کشاورزی استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودخانه هریرود افغانستان در آستانه خشکی

رودخانه هریرود افغانستان در آستانه خشکی