مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 11:072022-07-22پزشكي

افسردگی کودکان و نوجوانان چگونه است؟


افسردگی در کودکان یکی از اختلال هایی است که معمولا به دلیل فرآیند رشد کودک به سختی قابل شناسایی است اما اختلال در فعالیت های اجتماعی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، به گمان خیلی ها، افسردگی مختص به دوران بزرگسالی است غافل از آنکه بنا بر آمارهای غیر رسمی بالغ بر 22 درصد از کودکان ایرانی با اختلال افسردگی دست و پنجه نرم می کنند.

روانشناسان می گویند، بعضی ویژگی های خانوادگی مانند تحصیلات والدین و عملکرد خانواده از نظر تعداد دعواها، جو هیجانی و رضایت از زندگی زناشویی از مواردی است که در روحیه کودکان اثر می گذارد.

امروزه میزان افسردگی در کودکان و نوجوانان در حال افزایش است و شاید کمتر خانواده ای متوجه بروز این اختلال در کودکان خود باشد.

قطعا بی توجهی به درمان افسردگی کودکان تبعات جبران ناپذیری در بر دارد، از همین رو به سراغ محدثه کشاورز از روانشناسان استان رفتیم تا در خصوص افسردگی، پیشگیری و درمان آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

از نشانه های بروز افسردگی در کودکان چیست؟ معمولا افسردگی در کودکان در قالب های مختلف بروز پیدا می کند به عنوان مثال می توان در کودکی که انرژی و جنب و جوش لازم کودکی را ندارد، ساکت و منزوی است و در برخورد با افراد مختلف بیش از حد احساس خجالت می کند ریشه های افسردگی را پیدا کرد اما همیشه افسردگی خود ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی کودکان و نوجوانان چگونه است؟

افسردگی کودکان و نوجوانان چگونه است؟