مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 11:072022-07-22حوادث

پیامک اخطار قطع برق، جعلی از آب درآمد


رییس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامک جعلی قطع برق، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کرد، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با دریافت پیامک اخطار قطع برق و ورود به لینکی ناشناس و دانلود اپلیکیشن معرفی شده با پرداخت بدهی خود کل موجودی حساب آن ها به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا به صورت ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان کردند که به منظور پرداخت بدهی به لینک معرفی شده ورود و اپلیکیشنی با عنوان برق من را دانلود کرده اند و پس از رؤیت قبض برق ساختگی به منظور پرداخت بدهی به درگاه جعلی هدایت و اطلاعات کارت آن ها سرقت شده است.

مرتضوی بیان کرد: در بررسی های اولیه مشخص می شود اطلاعات کارت بانکی مالباختگان در درگاه فیشینگ سرقت و با توجه به دسترسی برنامه جعلی به پیامک ها رمز دوم یکبار مصرف آن ها نیز سرقت و برداشت از حساب آن ها صورت گرفته است.

رییس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شده و وی را جهت سیر مراحل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامک اخطار قطع برق، جعلی از آب درآمد

پیامک اخطار قطع برق، جعلی از آب درآمد