مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 11:272022-07-22بين الملل

عضو کمیسیون امنیت ملی عراق: توافقنامه امنیتی با ترکیه پایان یافته است


یک عضو کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق با اشاره به حمله به گردشگران عراقی در مرز ترکیه گفت که توافق امنیتی بغداد و آنکارا پایان یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حمله عصرگاه روز چهارشنبه به گردشگران عراقی در شمال این کشور که با 9 کشته و 23 مجروح همراه بود، همچنان محافل داخلی عراق را ملتهب کرده است و واکنش مقامات عراقی ادامه دارد.

در این راستا، جواد البولانی یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: قرارداد امنیتی منعقده با ترکیه در خصوص مرزها منقضی شده و در دهه هشتاد [قرن بیستم] به مدت یک سال موقت بوده و با رعایت توصیه های سازمان ملل متحد تاکنون اجرای آن ادامه یافته است.

او در ادامه گفت که کمیسیون مذکور، کمیته ای را برای تدوین گزارشی جهت ارائه به نهادهای امنیتی و نظامی عراقی تشکیل داده تا توصیه های لازم را برای برداشتن گام های آتی ارائه دهد.

 البولانی به شبکه رسانه ای روداوو گفت: عملیات نظامی ترکیه فاجعه بزرگی به بار آورد و این حوادث مکرر موید عدم احترام ترکیه به حاکمیت عراق است و این مستلزم واکنش قاطع و مسئولانه از سوی ارتش، دولت عراق، سرویس های امنیتی، وزارتخانه مسئول و مجلس نمایندگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو کمیسیون امنیت ملی عراق: توافقنامه امنیتی با ترکیه پایان یافته است

عضو کمیسیون امنیت ملی عراق: توافقنامه امنیتی با ترکیه پایان یافته است