مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 تیر 1401 ساعت 12:022022-07-22سياسي

«بردی محمداف»: روابط بین کشورهای آسیای مرکزی بر پایه احترام و اعتماد باشد


رییس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای آسیای مرکزی در قرقیزستان گفت: روابط بین کشورهای منطقه باید بر اساس احترام، اعتماد و برابری باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در بخشی از سخنان خود در اجلاس سران کشورهای آسیای مرکزی در چولپان آتای قرقیزستان موضوع ایجاد اعتماد در روابط بین دولتی و گفت وگو در شرایط بحرانی را به تفصیل مطرح کرد.

وی گفت: از کشورهای آسیای مرکزی خواسته می شود تا در روابط با یکدیگر الگوی احترام، برابری و اعتماد برقرار شود و این عقاید را فعالانه در عرصه بین المللی گسترش دهند.

وی افزود: در حال حاضر ترکمنستان در حال آماده سازی ابتکاری در سازمان ملل است تا سال 2023 را به عنوان سال بین المللی گفتگو به عنوان تضمین صلح اعلام کند و ما انتظار داریم که این پیشنهاد سازنده مورد حمایت همه کشورهای آسیای مرکزی قرار گیرد.

 وی افزود: همزمان ما پیشنهادی را به سازمان ملل متحد ارائه کردیم تا قطعنامه مجمع عمومی را با عنوان منطقه صلح و اعتماد در آسیای مرکزی را تدوین کند، ما نیز به حمایت از این ابتکار  و پیشنهاد امیدواریم.

وی با اشاره به درگیریهای منطقه ای تصریح کرد: با توجه به شدت فزاینده درگیری های منطقه ای، موضع هماهنگ ما در مورد خنثی سازی و پیشگیری از آنها از اهمیت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بردی محمداف»: روابط بین کشورهای آسیای مرکزی بر پایه احترام و اعتماد باشد

«بردی محمداف»: روابط بین کشورهای آسیای مرکزی بر پایه احترام و اعتماد باشد