مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 13:122022-07-23اقتصادي

آغاز برداشت 20 هزار و 800 تُن سیر از 1300 هکتار اراضی «بهار»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان؛ عبدالحسین اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت سیر از یک هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان بهار، اظهار کرد: سیر از جمله محصولات مهم شهرستان بهار بوده و 520 نفر از بهره برداران شهرستان به کشت و کار و برداشت این محصول اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه از این میزان 20 هزار و 800 تن سیر برداشت خواهد شد، گفت: برداشت سیر در بهار تا هفته اول مردادماه ادامه دارد و محصول برداشت شده علاوه بر بازار داخل استان به استان های دیگر نیز فرستاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پرآب بر است می تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

اکبری مشکلات توسعه سیر در شهرستان بهار را شامل نبود انبارهای فنی برای ذخیره سازی و فقدان واحدهای فرآوری صنعتی و بسته بندی دانست و اضافه کرد: سیر علاوه بر مصرف خوراکی به طور تازه، سیرترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده های غذایی نقش مهمی دارد که به عنوان یگ گیاه دارویی مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت 20 هزار و 800 تُن سیر از 1300 هکتار اراضی «بهار»

آغاز برداشت 20 هزار و 800 تُن سیر از 1300 هکتار اراضی «بهار»