مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 15:372022-07-23بين الملل

وبگاه تحلیلی: جهان به دنبال رابطه با ایران است؛ بایدن تجدید نظر کند


یک وبگاه تحلیلی گزارش کرد که دولت فعلی آمریکا باید از سیاست تکراری تلاش برای انزوای جمهوری اسلامی دست بردارد زیرا جهان و به ویژه کشورهای منطقه به دنبال گسترش رابطه با ایران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی ریسپانسیبل استیتکرافت در تحلیلی نوشت که خواه توافق هسته ای حاصل شود و خواه حاصل نشود، واشنگتن باید در سیاست استاندارد خود مبنی بر منزوی کردن ایران تجدیدنظرکند.

در مقدمه این گزارش آمده است که بایدن در یادداشت خود قبل از سفر به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی استدلال کرد که ایالات متحده را از جنگ سرد بازگردانده است و ایران را به وضعیت انزوا بازگردانده است.

طبق این گزارش، دولت بایدن همچون دولت های پیشین ایالات متحده که از دهه 1980 تاکنون، انزوای ایران را بعنوان راهبرد غالب خود قرار داده اند، به دنبال انزوای ایران بوده است.

در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی ایران، ایالات متحده از سیاست نمهار متقابل به سمت مهار محور شرارت پس از دوران حملات 11 سپتامبر پیش رفته است و تغییرات اندکی در سیاست خود در قبال ایران در پیش گرفته است.

این گزارش ادامه می دهد، در حالی که کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ به شدت توسط بسیاری به عنوان سیاستی ناکارآمد و حتی غیرسازنده مورد انتقاد قرار گرفته است اما از نظر لحن و شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبگاه تحلیلی: جهان به دنبال رابطه با ایران است؛ بایدن تجدید نظر کند

وبگاه تحلیلی: جهان به دنبال رابطه با ایران است؛ بایدن تجدید نظر کند