مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 18:122022-07-23سياسي

ثبت ملی و جهانی فرش یلمه باید پیگیری شود


نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت ملی و جهانی فرش یلمه باید پیگیری شود، در این راستا نمایشگاه ها و جشنواره هایی برگزار شود و فرش یلمه در آن به نمایش گذاشته شود.

- سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار رییس مرکز ملی فرش ایران از کارگاه های قالی بافی این شهرستان با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی که بسیار پیگیری کردیم تشکیل فراکسیون فرش در مجلس بود، اظهار داشت: از نمایندگان استان اصفهان آزاد و سلیمی عضو هیأت رییسه فراکسیون فرش هستند.

وی با بیان اینکه فراکسیون فرش در مجلس به دنبال آن است که با توجه به قوانین به این حوزه کمک کنیم، افزود: فرش همیشه زیر نظر سازمان صمت بوده اما وزارت میراث به دنبال است از زیر مجموعه صنعت آن را زیرمجموعه میراث فرهنگی کند که مخالفت هایی با آن شد و به نفع فرش است که زیر مجموعه صنعت، معدن و تجارت باشد.

محمودی با بیان اینکه در همه دولت ها به جز در زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب کمترین توجه به فرش شده است، گفت: دیده شدن فرش در برنامه هفتم توسعه و بودجه 1402 از کارهای مهمی است که در دستور کار است و در فراکسیون فرش دنبال می کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر لایحه ای داده شود خلأهای موجود در حوزه فرش را برطرف می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی و جهانی فرش یلمه باید پیگیری شود

ثبت ملی و جهانی فرش یلمه باید پیگیری شود