مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 18:322022-07-23فرهنگي

نشست خبری بزرگداشت سهروردی/ شیخ اشراق تمدن ساز بود


حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، گفت: در تاریخ تمدن ها برخی بزرگان فقط نقش علمی ندارند بلکه نقش تمدنی هم داشته و در حوزه شکل گیری فرهنگ هم نقش دارند که شیخ اشراق یکی از آنهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نشست خبری بزرگداشت حکیم گرانقدر، شیخ شهاب الدین سهروردی (شیخ اشراق) با حضور شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی، بلخاری، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی،  نجفقلی حبیبی، عضو موسسه فرهنگی هنری حکمت سهروردی، و امراله حسنی برگزار شد.

  شالویی در ابتدای این نشست بیان کرد: جای بسی تاسف است که شخصیت والایی چون شیخ اشراق همچنان در میان بخش هایی از جامعه علمی بشری ناشناخته است و این اقتضا می کند که همه توان خود را برای معرفی او به کار ببریم.

  وی با اشاره به سخن هانری کرمن  فیلسوف، ایران شناس و اسلام شناس فرانسوی که گفته است شیخ اشراق به اندازه ابن سینا برای غربی ها شناخته شده نیست، ادامه داد: متاسفانه شیخ اشراق برای خود ما و شرقی ها هم به اندازه کافی شناخته شده نیست.

شالویی گفت: دولت مردمی در دوره جدید فعالیت خود، برپایی گرامی داشت و بزرگداشت مفاخر را در اولویت قرار داده است و با توجه به اینکه در سال گذشته بزرگداشت نظامی توانست در تمامی نقاط جهان به معرفی جامعی از او بپردازد به معرفی شیخ اشراق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست خبری بزرگداشت سهروردی/ شیخ اشراق تمدن ساز بود

نشست خبری بزرگداشت سهروردی/ شیخ اشراق تمدن ساز بود