مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 04:372022-07-24ورزشي

چرا فوتبال ایران بدون VAR ماند؟


مدیر سابق راه اندازی VAR در فوتبال ایران گفت:دی ماه سال 1398 در یک قدمی نصب و راه اندازی سیستم VAR در لیگ برتر فوتبال کشورمان بودیم.

- داود رفعتی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه فوتبال تاجیکستان هم صاحب VAR شده است، اظهار داشت: تاجیک ها کاری را که ما چند سال قبل آغاز کرده بودیم استارت زده اند و هنوز VAR در فوتبال آنها به طور کامل راه اندازی نشده است.

از سوی دیگر در فوتبال آسیا فقط 6 یا 7 کشور مثل قطر، عربستان، ژاپن، چین، کره جنوبی و استرالیا از تکنولوژی VAR بهره می برند.

وی افزود: در مسابقات مرحله اول مقدماتی جام جهانی و همچنین مرحله اول لیگ قهرمانان آسیا مسابقات بدون VAR برگزار می شود و به این ترتیب داوران ما می توانند در این مراحل در فوتبال آسیا قضاوت کنند.

اما در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان یا مراحل بالاتر مقدماتی جام جهانی داوران حتماً باید لایسنس VAR (گواهی) داشته باشند.

  مدیر سابق راه اندازی VAR در فوتبال ایران گفت: در فوتبال ما فقط علیرضا فغانی و موعود بنیادی فر لایسنس VAR  را دارند البته موعود بنیادی فر باید یک بازی با سیستم VAR را قضاوت کند تا بتواند در مسابقاتی که VAR دارد، حضور داشته باشد.

خود من زمانی که در تشکیلات داوری فدراسیون فوتبال بودم بنیادی فر را برای دیدن دوره آموزشی فرستادم و او یک دوره هم خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا فوتبال ایران بدون VAR ماند؟

چرا فوتبال ایران بدون VAR ماند؟