مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 08:572022-07-24پزشكي

اجرای طرح مکمل یاری ویتامین A برای کودکان زیر 5 سال کرمانشاه


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از اجرای طرح مکمل یاری ویتامین A با توجه به شرایط اپیدمی کرونا و به منظور تقویت سیستم ایمنی کودکان دو تا پنج سال در استان خبر داد.

- ابراهیم شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به نقش ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان در برابر بیماری های عفونی و توصیه سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اجرای مکمل یاری با مگادوز ویتامین A برای کودکان زیر پنج سال ، برنامه مکمل یاری با مگادوز 200 هزار واحدی ویتامین A برای کودکان 2 تا 5 سال با همکاری یونیسف اجرا می شود.

وی ادامه داد: کودکانی که همراه با والدین به خانه های بهداشت در سطح روستاها و پایگاه های سلامت در مناطق شهری مراجعه و قطره مگادوز ویتامین A را به صورت رایگان دریافت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به منابع غذایی دارای ویتامین A، افزود: ویتامین A در مواد غذایی حیوانی و گیاهی وجود دارد.

جگر، قلوه، شیر پرچرب، خامه، کره، پنیر پرچرب و زرده تخم مرغ منابع غذایی حیوانی دارای ویتامین A هستند.

وی گفت: سبزی ها و میوه های زرد، نارنجی، قرمز و سبز تیره مانند هویج، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، جعفری و کاهو نیز منابع غذایی گیاهی دارای ویتامین A هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مکمل یاری ویتامین A برای کودکان زیر 5 سال کرمانشاه

اجرای طرح مکمل یاری ویتامین A برای کودکان زیر 5 سال کرمانشاه