مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 10:222022-07-24سياسي

مروری بر تحولات 50 ساله کنکور در ایران/ اولین تغییرات بنیادی بعد از نیم قرن


وقتی در سال 1386 طرح لغو کنکور تبدیل به قانون شد، باز هم در اجرا دچار تغییرات مداوم در نهادهای اجرایی و همچنین مجلس شورای اسلامی شد و در نهایت نتیجه چندان روشنی نداشت به طوری که هنوز هم سال دقیق پایان کنکور مشخص نیست.

- وقتی در سال 1386 طرح لغو کنکور تبدیل به قانون شد، باز هم در اجرا دچار تغییرات مداوم در نهادهای اجرایی و همچنین مجلس شورای اسلامی شد و در نهایت نتیجه چندان روشنی نداشت به طوری که هنوز هم سال دقیق پایان کنکور مشخص نیست.

پنجاه و دومین کنکور سراسری در حالی ماه گذشته برگزار شد که طی چهار سال اخیر تلاش های زیادی برای حذف این غول سرنوشت ساز انجام شد و حتی مسئولان، تقویم زمانی برای حذف همیشگی آن تعیین کرده و با صراحت اعلام می کردند تا پایان سال 98 تکلیف کنکور مشخص شده و با تعیین مدل جایگزین آن، نسخه ای همیشگی برای این موضوع پیچیده می شود.

اگر چه این وعده ها به دلایلی از جمله مخالفت های زیاد و عدم تعیین جایگزین، عملی نشد اما در نهایت امسال مصوبه ای به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید که بر اساس آن چهره کنکور پس از نیم قرن عوض خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داستان کنکور در ایران از وقتی شروع شد که همه می خواستند دکتر شوند! رقابت برای ورود به دانشکده پزشکی دانشگاه تهران پایه گذار امتحانی سراسری در ایران شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر تحولات 50 ساله کنکور در ایران/ اولین تغییرات بنیادی بعد از نیم قرن

مروری بر تحولات 50 ساله کنکور در ایران/ اولین تغییرات بنیادی بعد از نیم قرن