مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 12:122022-07-24سياسي

سرو باغ مزار کاشمر در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: درخت سرو کهن سال باغ مزار کاشمر به شماره 1018 در تاریخ 23/12/1400 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.

- سیدجواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار فارس در کاشمر، با بیان این اینکه درخت سرو کهن سال باغ مزار کاشمر به شماره 1018 در تاریخ 23/12/1400 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد، گفت: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در راستای آیین نامه اجرایی تبصره ماده (2) قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پس از بررسی کارشناسان خبره، این سرو کهن سال را با قدمتی در حدود 550 سال قدمت، واجد ارزش تشخص داده و ضمن تاکید بر لزوم حفاظت و نگهداری دقیق، آن را در فهرست ملی ثبت کرد.

وی ادامه داد: این درخت با نام علمی  Cupressus sepervirensدر زمره سروهای زرین قرار داشته و با تنه ای به قطر 1.

5 متر، محیط تنه 5 متر، ارتفاعی در حدود 22 متر و طول سایه اندازی در حدود 12 متر در داخل مجموعه تاریخی و مذهبی باغ مزار امام زاده سید حمزه(ع) شهر کاشمر قرار گرفته و از سلامت کامل برخوردار است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: وجود چنین درختانی در دل ناحیه ای که در گذشته در حاشیه کویر محاصره شده است و همیشه مردمان این دیار که با مسئله کمبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرو باغ مزار کاشمر در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد

سرو باغ مزار کاشمر در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد