مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 18:522022-07-24پزشكي

تشخیص آلزایمر تا 17 سال زودتر از ابتلا


پروفسور کلاس گرورت (Klaus Gerwert) مدیر مرکز تشخیص پروتیین این دانشگاه گفت: هدف ما تعیین خطر ابتلای افراد در آینده به آلزایمر با یک آزمایش خون ساده و شروع به موقع درمان حتی قبل از تشکیل پلاک های سمی در مغز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از آی او، محققان دانشگاه رور(ruhr) بوخوم آلمان در مطالعه اخیرشان از توسعه حسگری که می تواند تا 17 سال زودتر بیماری آلزایمر را تشخیص دهد، خبر داده اند.

بیماری آلزایمر یک دوره بدون علامت 15 تا 20 ساله قبل از ظهور اولین علائم بالینی دارد.

اخیرا محققان دانشگاه رور بوخوم آلمان با استفاده از یک حسگر ایمنی مادون قرمز(immuno-infrared sensor) توسعه یافته در بوخوم، آلمان توانسته اند تا 17 سال قبل از ظهور اولین علائم بالینی، علائم بیماری آلزایمر را در خون شناسایی کنند.

حسگر مذکور اشتباه تاشدن نشانگرزیستی پروتیین آمیلویید بتا را تشخیص می دهد.

محققان دانشگاه رور بوخوم آلمان در بیانیه ای اعلام کردند که با پیشرفت بیماری، این روند تاشدن نادرست باعث ایجاد رسوبات خاصی در مغز می شود که این رسوبات نیز با عنوان پلاک شناخته می شوند.

پروفسور کلاس گرورت (Klaus Gerwert) مدیر مرکز تشخیص پروتیین این دانشگاه گفت: هدف ما تعیین خطر ابتلای افراد در آینده به آلزایمر با یک آزمایش خون ساده و شروع به موقع درمان حتی قبل از تشکیل پلاک های سمی در مغز اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص آلزایمر تا 17 سال زودتر از ابتلا

تشخیص آلزایمر تا 17 سال زودتر از ابتلا