مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 11:422022-07-25اقتصادي

تغییر کشت انگور در خاتم /کاهش مصرف آب مزیت کشت داربستی است


کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی با اشاره به مقایسه کشت داربستی انگور با کشت سنتی آن در شهرستان خاتم، گفت: کاهش مصرف آب مهمترین ویژگی کشت داربستی انگور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، تغییر انواع کشت محصولات گیاهی یکی از راهکارهای مناسب و موثر برای کاهش مصرف آب و دیگر هزینه های کشاورزی است که متناسب با ساختار هر گیاه متغیر بوده و در هر زیست بوم نیازمند برنامه ریزی متنوع است.

کشت داربستی انگور  کشت داربستی از جمله انواع کشاورزی و تولید انگور است که علاوه بر تنوع در فرآیند کشت محصول باعث صرفه جویی زیاد در مصرف آب شده و در نهایت کیفیت نهایی محصول را بیش از پیش افزایش می دهد.

محمدرضا تاج آبادی، کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خاتم در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این که در باغ های سنتی مصرف غیرصحیح آب موجب هدرروی و هزینه های بیشتر برای تولید محصولات مختلف گیاهی می شود، اظهار کرد: در باغات ایران کشت انگور بیشتر با روش های سنتی پشته ای، خوابیده جوی و پشته و یا پاچراغی انجام می شود.

وی با بیان این که کشت سنتی انگور ضرر زیاد و قابل توجهی به باغداران می زند، افزود: ایجاد باغات انگور به صورت داربستی علاوه بر افزایش کیفیت و تولید، میزان هزینه های باغداری و آفات را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کشت انگور در خاتم /کاهش مصرف آب مزیت کشت داربستی است

تغییر کشت انگور در خاتم /کاهش مصرف آب مزیت کشت داربستی است