مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 14:222022-07-25سياسي

بررسی چالش های مواکب عراقی در مرز شلمچه


در نشست هماهنگی میان نمایندگان مواکب عراقی مستقر در مرز شلمچه با اعضای ستاد اربعین، چالش های موجود در روند خدمت رسانی به زائران، بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرمشهر، در نشستی که ظهر در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، نمایندگان مواکب ایرانی و عراقی مستقر در مرز شلمچه، با مسئولان ستاد اربعین منطقه آزاد اروند دیدار و گفت وگو کردند.

در ابتدای این نشست، معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، از تردد زائران ایران به سمت عتبات در سال گذشته به رقم ناهماهنگی ها و شیوع کرونا خبر داد و گفت: با وجود اینکه سال گذشته آمادگی در این خصوص موجود نداشت، بالغ بر 400 هزار نفر به زیارت عتبات در کشور عراق مشرف شدند.

همچنین نمایندگان مواکب عراقی مستقر در مرز شلمچه، با تأکید بر اینکه عطش زائران اربعین پس از دو سال ممنوعیت این سفر، در سال جاری دو چندان است و پیش بینی حضور میلیونی در این حرکت حسینی می رود، از مسئولان ستاد اربعین منطقه آزاد اروند خواستند تا نسبت به کاستی های موجود در شلمچه عراق و پذیرایی از زائران ایرانی هماهنگی و همکاری لازم را به عمل آورند.

چالش هایی همچون کمبود آب لازم، تأمین آب آشامیدنی، ایجاد سردخانه برای نگهداری مواد فاسد شدنی و یخ، تأمین یخ مورد نیاز، مواد غذایی از داخل خاک ایران، در این نشست مورد بحث و بررسی قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی چالش های مواکب عراقی در مرز شلمچه

بررسی چالش های مواکب عراقی در مرز شلمچه