مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 14:322022-07-25سياسي

مهلت به دولت برای قطع وابستگی بودجه به درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز


مجمع تشخیص مصلحت نظام به دولت تا پایان برنامه هفتم توسعه مهلت داد که وابستگی بودجه به درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز قطع شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده صبح امروز (دوشنبه سوم مردادماه1401) که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور رییس قوه قضاییه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به ادامه بحث و بررسی درباره سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

این جلسه به بحث و بررسی در خصوص آخرین فراز سیاست های اصلاح ساختار، سازوکار و فرایند بودجه کل کشور اختصاص یافت و از تصویب اعضا گذشت.

اعضای مجمع بر قطع وابستگی بودجه به درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز تاکید نمودند و مصوب کردند که تامین مالی هزینه های دولت با افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها از محل مالیات و سایر درآمدهای عمومی و مولدسازی دارایی های دولت صورت گیرد و عواید حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی صرفاً به سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های زیرساختی و توسعه ای اختصاص یابد و این امر تا پایان برنامه هفتم می بایست محقق شود.

در این جلسه که معاونان سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رییس صندوق ملی توسعه حضور داشتند، درباره بند دیگری از سیاست های کلی درباره نقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهلت به دولت برای قطع وابستگی بودجه به درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز

مهلت به دولت برای قطع وابستگی بودجه به درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز