مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 20:522022-07-25سياسي

آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار شد


نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم و همچنین تجلیل از پیرغلامان حسینی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، عصر امروز نوزدهمین آیین استقبال از ماه های محرم و صفر و همچنین تجلیل از مداحان و پیرغلامان حسینی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد.

آیت الله علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل در این مراسم با بیان این که مجالس عزای امام حسین(ع) مکان طهارت و شست وشوی روح است، اظهار کرد: بزرگانی چون شیخ انصاری و فاضل دربندی به برکت استمداد از ائمه معصومین(ع) و خدمتگزاری در سیره اباعبدالله الحسین (ع) به درجات عالی و مقام انسانی نائل آمده اند.

وی افزود: مکتب حسین(ع) جایگاه والایی است که در آن مسیر تعالی روح روشن و دروازه گناه به روی متمسکان این مکتب بسته بوده و همانا اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه است.

رسیدن به خداوند هدف اصلی امام حسین(ع) از حضور در کربلا بود محمود صفری، شهردار اردبیل نیز در این مراسم با بیان این که تعالی و رسیدن به خداوند هدف اصلی امام حسین(ع) از حضور در کربلا و وقوع حادثه کربلا بود گفت: امام حسین(ع) عشق و ارادت واقعی خود به خداوند را با اهدای جان، مال و فرزندان خود به اثبات رساند و همین مسئله راز ماندگاری و آوازه نام امام حسین(ع)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار شد

آیین استقبال از ماه محرم در اردبیل برگزار شد