مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 07:022022-07-26اقتصادي

روایت چرایی قبولی بیشتر پولدارها در کنکور


آمار نشان می دهد داوطلبان دهک های بالای اقتصادی در چند سال گذشته قبولی بیشتری در کنکور سراسری بخصوص در رشته های پرطرفدار داشته اند.

- در کنکور سال 1400 از میان 40 نفر برتر آزمون سراسری، 14 داوطلب از تهران و 26 نفر از مجموع بقیه شهرستان های کشور بودند و در کنکور سال 1399 این آمار به این صورت است که 11 داوطلب از تهران و 29 نفر از بقیه شهرستان ها بودند.

با نگاه کوتاهی به آمار ورودی های سال تحصیلی 98-99 می توان تفاوت طبقه اجتماعی میان قبولی های برتر کنکور را متوجه شد     براساس آمار ورودی های سال تحصیلی 98-99، حدود 87 درصد معدل های پایین به دهک های 8 و 9 و 10 اختصاص دارد در حالیکه میزان قبولی های کنکور همین سال با رتبه پایین تر از 3 هزار به همین 3 دهک اختصاص دارد.

* رشته های پرطرفدار هم سهم پولدارها همچنین اگر نگاهی به رشته های پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی داشته باشیم متوجه می شویم که 86 درصد قبولی های رشته های پرطرفدار متعلق به سه دهک بالای اقتصادی بوده و سهم هفت دهک دیگر در قبولی رشته های پرطرفدار تنها 14 درصد بوده است.

حتی اگر به مدارسی که رتبه های برتر کنکور در آن درس خوانده اند هم توجه کنیم، می بینیم در کنکور سراسری سال 1400 بیشتر داوطلبانی که موفق به کسب رتبه های برتر شده اند در مدارس تیزهوشان، غیردولتی و نمونه دولتی تحصیل کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت چرایی قبولی بیشتر پولدارها در کنکور

روایت چرایی قبولی بیشتر پولدارها در کنکور