مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 08:172022-07-26بين الملل

ایندیپندنت: ایرانِ از خریدار سلاح به صادر کننده تبدیل شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، برزو درآگاهی که سابقه نگارش مقاله برای لس آنجلس تایمز را هم دارد، در ایندیپندنت نوشت: دیدار سران روسیه و ترکیه در ایران، - نشریه انگلیسی معتقد است فروش سلاح از سوی ایران به روسیه، تحولی بسیار بزرگ و معنادار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، برزو درآگاهی که سابقه نگارش مقاله برای لس آنجلس تایمز را هم دارد، در ایندیپندنت نوشت: دیدار سران روسیه و ترکیه در ایران، نمایش اتحاد و همگرایی بالقوه نظامی است و به عنوان یک وزنه قدرتمند در مقابل دیدار رییس جمهور آمریکا از اسراییل و عربستان به حساب می آید.

هرچند مسئله سوریه در دستور کار گفتگو ها بود، اما در ماه های اخیر از فوریت چندانی برخوردار نبوده و با اعلام این هدف توسط آمریکا که در پی انزوای ایران به خاطر برنامه هسته ای و روسیه به خاطر یورش به اوکراین است، دیگر مسائل امنیتی به اولویت این دیدار تبدیل شده است.

ایران، روسیه و ترکیه (عضو ناتو که روابطش با این پیمان به چالش خورده) می خواهند بیهودگی تلاش های آمریکا برای بازدارندگی یا چالش این کشور ها را مورد تاکید قرار دهند.

زمان نشست تهران هم بلافاصله پس از دیدارِ شدیدا مورد انتقادِ بایدن از خاورمیانه پیش بینی شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایندیپندنت: ایرانِ از خریدار سلاح به صادر کننده تبدیل شده است

ایندیپندنت: ایرانِ از خریدار سلاح به صادر کننده تبدیل شده است