مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 09:572022-07-26اقتصادي

فعالیت 14 اکیپ گشت و بازرسی آب منطقه ای در سطح استان ایلام


معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای ایلام گفت: حدود 14 اکیپ گشت و بازرسی آب منطقه ای در سطح استان به طور ویژه ضمن بازدیدهای میدانی، گزارشات مردمی را نیز بررسی می کنند.

- احسان یارمحمدی معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به اینکه وضعیت بارش های سال آبی 1400 _ 1401 نسبت به بلندمدت حدود 60 درصد کاهش بارش وجود داشته، نفوذ منابع آبی که تقویت کننده آب های زیرزمینی، ارتفاعات و چشمه ها هستند خود به خود کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از منابع اصلی تأمین و تغذیه کننده ورودی چشمه های مناطق شمالی استان برف است که به طور متوسط در چند سال گذشته میزان برف به شدت کاهش پیدا کرده است و این امر باعث کاهش ورودی و به تبع خروجی آب چشمه هاست که بستگی به وضعیت چشمه، منطقه چشمه، حوزه آبریز تغذیه کننده چشمه متغیر است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای ایلام ادامه داد: اکثر چشمه های استان دارای قدمت و آبدهی آنها توسط اداره آب منطقه ای ثبت شده دچار کاهش یا خشکی شده اند.

وی یادآور شد: مهمترین و اصلی ترین دلیل کاهش آبدهی چشمه با توجه به موقعیت، قرارگیری در ارتفاعات ناشی از خشکسالی های بوده که در چند سال اخیر حادث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 14 اکیپ گشت و بازرسی آب منطقه ای در سطح استان ایلام

فعالیت 14 اکیپ گشت و بازرسی آب منطقه ای در سطح استان ایلام