مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 09:572022-07-26اقتصادي

ملاک رسیدگی به اختلافات موجر و مستاجر سامانه «املاک و اسکان» است


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، رییس کل دادگستری فارس امروز در نشست شورای سیاستگذاری توسعه حل اختلاف و داوری استان  فارس با اشاره به افزایش قابل توجه رشد اجاره بهاء در سال جاری و همچنین بازگشت پیک جدید کرونا  افزود: برابر مصوبه سران سه قوه،  کلیه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی در سال جاری در کلان شهرها و شهرهای بزرگ  25 درصد  و سایر نقاط شهری صرفا 20درصد افزایش می یابد و مطابق دستورالعمل ابلاغی به مدت یک سال تمدید می شود.

  حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اعلام این که توافق مالک و مستاجر با نرخ های کمتر از موارد اعلامی بلامانع است اظهار داشت : ملاک رسیدگی اختلافات اجاره بین موجر و مستاجر در توسعه حل اختلاف ، داوری و  سایر مراجع قضایی، اطلاعات ثبت شده در سامانه و دریافت کد رهگیری املاک و اسکان است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس با بیان اینکه قانون در این خصوص به صراحت موارد استثناء را مشخص کرده  است تصریح کرد: در این راستا شعب ویژه ای جهت رسیدگی سریع و دقیق به اعتراضات تخلیه منزل  در شوراهای حل اختلاف و دادگاه ها در نظر شده است .

  در ادامه نشست شورای سیاستگذاری توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین توانی رییس توسعه حل اختلاف استان به ارائه گزارش عملکرد شعب شوراهای حل اختلاف استان پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاک رسیدگی به اختلافات موجر و مستاجر سامانه «املاک و اسکان» است

ملاک رسیدگی به اختلافات موجر و مستاجر سامانه «املاک و اسکان» است