مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 12:472022-07-26اجتماعي

کدام مناطق تهران در معرض خطر سیل قرار دارند؟


ساکنان تهران به ویژه آن هایی که در مجاورت روددره ها و یا نقاط گلوگاهی قرار دارند، بیش از سایرین باید گوش به زنگ سیل و آبگرفتگی باشند.

به ویژه اینکه مدیریت بحران استانداری تهران دیروز با صدور هشدار نارنجی رنگ برای دو سه روز آینده به مردم اعلام کرده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری، اهمیت ساماندهی و ایمن سازی روددره های تهران به ویژه رودخانه کن که با خطر انتقال آب به شن چاله های مجاور آن مواجه است، معرفی نقاطی از پایتخت که بیشتر در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی قرار دارند و همچنین خسارت های ناشی از ریختن زباله در انهار و جوی های آب از مهمترین محور های سخنان مدیرعامل شرکت خاکریزآب شهرداری است.

حادثه هیچ وقت خبر نمی کند؛ دو هفته پیش که مدیر عامل شرکت خاکریزآب شهرداری تهران از شناسایی خطرات و گلوگاه های سیلاب تهران خبر داد، هنوز از سیل استان فارس و هشداری که دیروز از سوی سازمان هواشناسی برای ساکنان تهران صادر شد، خبری نبود.

شاید کمتر کسی تصور وقوع سیل در این خشکسالی ایران به ویژه در تهران را داشته باشد، اما کمتر از 4 دهه پیش دومین سیل پرتلفات کشور در شمال پایتخت ثبت شده است.

مرور اتفاقاتی نظیر آبگرفتگی مترو و طغیان رودخانه کن به عنوان یکی از 7 رودخانه جاری در پایتخت این شهر را در فهرست نقاط پرخطر کشور قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام مناطق تهران در معرض خطر سیل قرار دارند؟

کدام مناطق تهران در معرض خطر سیل قرار دارند؟