مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 13:172022-07-26سياسي

جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی آن است که همان مسیر عاشورا را برود، گفت: هدف انقلاب ما همان اعتلای کلمه الله عاشورا بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان صبح امروز در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم با بیان اینکه با دو روش می توان قیام عاشورا را بیان کرد، اظهار داشت: بیان سِیر تاریخی و زندگی نامه ای یکی از روش های مواجهه با قیام عاشورا است.

وی ادامه داد: بیان سیره تحلیلی و چرایی اقدامات، سخنان و کلام امام حسین(ع) روش دیگری در مواجهه با قیام عاشورا است که همان روش تحلیلی قرآن در بیان قصص انبیای الهی است و قرآن تأکید دارد که با تحلیل تاریخ، عبرت گرفتن و تفکر در تاریخ، گذشته را آیینه ای برای آینده قرار دهیم.

خاتمی در ادامه ابراز کرد: سه منبع تاریخ، سخنان و نامه های امام حسین(ع) و زیارتنامه های مأثور مثل زیارت عاشورا و زیارت اربعین برای شناخت قیام عاشورا لازم است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا دارای 30 بار تبری و 25 مرتبه تولی است، به این نکته هدایت می کند که عاشورایی باید حد و مرز داشته باشد.

هدف انقلاب ما همان اعتلای کلمه الله عاشورا بود وی گفت: کسی نمی تواند ادعای محبت ولایت داشته باشد ولی در کلان خود از ادبیات انقلاب مثل بصیرت، جهاد تبیبن، فتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است

جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است