مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 13:172022-07-26سياسي

خبرهای خوب سفیر ایران از چشم انداز روابط تهران-تاشکند


چشم انداز بسیار روشنی در روابط تهران-تاشکند در همه سطوح و زمینه ها وجود دارد و انتظار می رود با حضور رییس جمهور ایران در نشست سران شانگهای در «سمرقند» و دیدار رؤسای جمهور دو کشور تحرک و جهش بزرگی در روابط ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند،  حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان گفت: دیدار دوجانبه روسای جمهوری اسلامی ایران و  جمهوری ازبکستان در شهر سمرقند در شهریور سال جاری، نقطه عطفی در روابط  دو کشور و نشانگر چشم اندازی روشن در روابط  است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان اظهار داشت: طی دو سال گذشته، روابط دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در بخش های مختلف و در تمام زمینه ها  رو به گسترش بوده است.

دیدارهای خوبی در سطوح مختلف بین مقامات عالی دو کشور برگزار شده است و حتی در دوران شیوع کرونا نیز ارتباطات به صورت گفت وگوهای تلفنی و نشست هایی به صورت ویدئو کنفرانس بین مقامات و متخصصین دو کشور برقرار  بوده است.

وی ادامه داد: روابط سیاسی با برگزاری رایزنی های سیاسی دو کشور و همچنین دیدار وزرای خارجه در تاشکند، جان تازه ای گرفت و زمینه ساز تحرک در سایر حوزه ها شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهای خوب سفیر ایران از چشم انداز روابط تهران-تاشکند

خبرهای خوب سفیر ایران از چشم انداز روابط تهران-تاشکند