مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 14:222022-07-26بين الملل

جایگاه مقاومت در جنگ جهانی انرژی و دردسر بزرگ آمریکا و اروپا


در شرایطی که آمریکا و اروپا در تلاش برای حل بحران سوخت خود از طریق گاز استخراج شده توسط اسراییل در دریای مدیترانه هستند، مجبورند به شرایطی که حزب الله در پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی تعیین کرده تن دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، درحالی که پیش از این مقاومت با ایجاد معادله بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی توازن قوا را در منطقه برهم زده بود، اکنون می بینیم که در زمینه انرژی نفت و گاز نیز حرفی برای گفتن داشته و معادله انرژی را در منطقه ترسیم کرده که ابعاد جهانی دارد.

این معادله که توسط مقاومت لبنان ترسیم شده در چارچوب قدرت بازدارندگی حزب الله در برابر دشمن صهیونیستی است اما این بار نه تنها اسراییل بلکه آمریکا و اروپا را نیز درگیر کرده است.

در شرایطی که همه امیدهای جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای جبران کمبود سوخت ناشی از جنگ اوکراین و روسیه از بین رفت و عربستان سعودی صراحتا از زبان محمد بن سلمان ولیعهد این کشور اعلام کرد توان افزایش تولید نفت مورد نظر آمریکا را ندارد، این بار غربی ها به دریای مدیترانه چشم دوخته اند؛ جایی که یک منطقه بزرگ مورد مناقشه میان لبنان و فلسطین اشغالی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه مقاومت در جنگ جهانی انرژی و دردسر بزرگ آمریکا و اروپا

جایگاه مقاومت در جنگ جهانی انرژی و دردسر بزرگ آمریکا و اروپا