مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 14:472022-07-26اقتصادي

قند ممسنی احیا می شود اگر همه به تعهدات خود پایبند باشند!


سرانجام پس از گذشت 9 ماه از بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از کارخانه قند ممسنی، تعمیرات تخصصی این واحد صنعتی پایان یافت، اما همچنان موانع بسیاری برای بازگشت کارخانه به تولید وجود دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز،  8 سال از تعطیلی تنها کارخانه موجود در 2 شهرستان رستم و نورآباد ممسنی می گذرد، کارخانه 65 ساله قند ممسنی که پس از واگذار اولیه در سال 78 با سیاست های خریدار اولیه که یک دهه بعد پشت پرده آن در محاکم قضایی آشکار شد رو به افول نهاد و در کنار واحدهای صنعتی اصیل اما از تولید خارج شده ای چون آزمایش، روغن نباتی نرگس، مخابرات راه دور (آی تی آی)، نماد ورشکستگی صنعت استان و خصوصی سازی ناموفق شد.

قندممسنی پس از فوت خریدار اولیه در تملک ورثه وی قرار گرفت و سرانجام پس از مدتی تعلل و دست به دست شدن، توسط مالک کنونی آن خریداری شد اما تعطیل و متروکه باقی ماند.

از سال گذشته با آغاز دولت سیزدهم و تمرکز بر احیای واحدهای تولیدی؛ قند ممسنی یکی از پنج کارخانه ای بود که در دستورکار ویژه مدیریت عالی استان قرار گرفت.

سفر ریاست جمهوری به استان فارس برای کارخانه قند ممسنی دوران تازه ای را رقم زد، سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهور با سفر به شهرستان نورآباد ممسنی، از این واحد صنعتی بازدید کرد و چندی بعد در نهاد ریاست جمهوری میزب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قند ممسنی احیا می شود اگر همه به تعهدات خود پایبند باشند!

قند ممسنی احیا می شود اگر همه به تعهدات خود پایبند باشند!