مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 17:122022-07-26پزشكي

شناسایی پشه های ناقل بیماری با تلفن همراه


این هوش مصنوعی آموزش دیده را می توان روی یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند به کار گرفت تا مردم از آن برای شناسایی پشه ها استفاده کنند و پژوهشگران را برای ردیابی این حشره ها یاری دهند.

- شاید یک مدل جدید هوش مصنوعی که روی تلفن همراه هوشمند نصب می شود، بتواند پشه های ناقل بیماری و کشنده را شناسایی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو ساینتیست، هوش مصنوعی که برای شناسایی پشه های زنده و مرده آموزش دیده است، می تواند به ردیابی سه گونه پشه کمک کند که مسئول انتقال بیماری هستند.

پشه ها بیش از هر حیوان دیگری، انسان را از بین می برند زیرا می توانند بیماری هایی مانند تب دنگی، مالاریا و تب زیکا را منتقل کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی خودکار گونه های مختلف پشه می تواند ردیابی حضور آنها در سراسر جهان را آسان تر کند اما هوش مصنوعی برای رسیدن به چنین قابلیتی، به تصاویر زیادی از پشه ها و یادگیری در مورد آنها نیاز دارد.

سونگ کوان اونگ (Song-Quan Ong)، پژوهشگر موسسه زیست شناسی و حفاظت از مناطق استوایی (ITBC) مالزی و همکارانش، سه داوطلب را برای کمک به تصویربرداری از پشه های عامل تب زرد (Aedes aegypti)، پشه های ببری (Aedes albopictus) و پشه های ﻛﻮﻟﻜﺲ ﻛﻮﺋﻴﻨﻜﻔﺎﺳﻴﺎﺗﻮس (Culex quinquefasciatus) استخدام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی پشه های ناقل بیماری با تلفن همراه

شناسایی پشه های ناقل بیماری با تلفن همراه