مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 18:472022-07-26بين الملل

تأکید هیأت وزیران عربستان بر اهمیت استمرار آتش بس در یمن


هیأت وزیران عربستان سعودی در نشست هفتگی بر اهمیت تداوم آتش بس در یمن و حمایت از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت وزیران عربستان سعودی در نشست امروز سه شنبه، تداوم آتش بس در یمن و حمایت کامل از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل و استمرار حمایت از طرح های بشردوستانه سازمان ملل را ضروری خواند.

بنا بر گزارش خبرگزاری عربستان (واس )، هیأت وزیران سعودی به تصمیمات کمیته پنجگانه اعم از عربستان، عمان، امارات، انگلیس و آمریکا درباره یمن اشاره کرد و تداوم آتش بس در این کشور را مورد تأکید قرار داد.

پنج شنبه گذشته هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن در تلاش برای تمدید آتش بس، سفر منطقه ای خود را از عمان آغاز کرد و انتظار می رود که به شهر عدن در جنوب یمن و عربستان سعودی نیز سفر کند.

در همین ارتباط پارلمان یمن (نزدیک به صنعاء) روز گذشته با انتشار بیانیه ای، از سوء استفاده ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از توافق آتش بس در این کشور انتقاد و تأکید کرد، هدف از آتش بس، اثبات حسن نیت بود که مقدمه ای برای راه حل فراگیر و عادلانه ای برای بحران یمن باشد؛ به نحوی که امنیت و ثبات را برای این کشور و کشورهای منطقه به همراه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید هیأت وزیران عربستان بر اهمیت استمرار آتش بس در یمن

تأکید هیأت وزیران عربستان بر اهمیت استمرار آتش بس در یمن