مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 20:272022-07-26سياسي

تحریم ها علت اصلی افول اقتصاد ایران در یک دهه اخیر بوده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین درودیان، کارشناس مسائل اقتصادی در سی و نهمین نشت پایان دوره تحکیم وحدت که در دانشگاه الزهراء در حال برگزاری است، - کارشناس مسائل اقتصادی گفت: موفقیت های اقتصادی ایران به خاطر وجود درآمد نفت است و از طرفی در یک دهه اخیر تحریم ها علت اصلی افول اقتصاد بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین درودیان، کارشناس مسائل اقتصادی در سی و نهمین نشت پایان دوره تحکیم وحدت که در دانشگاه الزهراء در حال برگزاری است، گفت: تصویر کلی ما از اقتصاد ایران جنبه های گوناگونی دارد اهمیت همیشگی صادرات منابع یا محصولات منبع پایه و همینطور دسترسی به کالا های وارداتی در عملکرد اقتصاد و ایران اهمیت داشته است.

وی افزود: واردات کالا قطعاً در هر کشوری صورت می گیرد موضوع واردات و صادرات از مباحث بسیار مهمی است که از حساسیت ها و آسیب پذیری بالایی در اقتصاد پایه هر کشور برخوردار است.

با این اوصاف ما معیار سنجش اقتصاد را باید بدانیم که بر چه اساسی سنجش کنیم؛ البته بسیاری از اقتصاددانان در کل به این مباحث توجه چندانی نمی کنند و آنچه باعث می شود رفاه انسان ها رشد بیشتری داشته باشد در تعاریف انسانی موجود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم ها علت اصلی افول اقتصاد ایران در یک دهه اخیر بوده است

تحریم ها علت اصلی افول اقتصاد ایران در یک دهه اخیر بوده است