مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 07:272022-07-27اقتصادي

تهدید طوفان نمکی در نتیجه خشک شدن دریاچه ارومیه


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در اثر خشکی دریاچه ارومیه و بادهایی که می وزند، ذرات نمکی به اراضی کشاورزی منتقل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، کامران یوسفی راد در مورد وضعیت منابع آبی استان و میزان مصرف آب در بخش کشاورزی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت نیرو کل آب تجدیدپذیر استان 3 میلیارد مترمکعب است که یک میلیارد و 900 میلیون آن از منابع سطحی و یک میلیارد و یکصد میلیون از آب های زیرزمینی تأمین می شود.

این ظرفیتی است که وجود دارد و این منابع به میزان بارش ها و امکان تغذیه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی میزان کل مصرف از منابع آبی سطحی و زیرزمینی در تمامی موارد شرب، صنعت، فضای سبز و کشاورزی 2 میلیارد و 142 میلیون است که حدود 70 درصد از آن یعنی 1.

7 میلیارد مترمکعب در بخش کشاورزی مصرف می شود افزود: 950 میلیون مترمکعب آن از آب های سطحی تأمین می شود و 897 میلیون مترمکعب از چاه و قنات تأمین می شود.

یوسفی ادامه داد: بخش کشاورزی جایگاه تولید را در کشور دارد و در تمامی کشورها سهم بخش کشاورزی بیشتر از سایر بخش ها یعنی صنعت و شرب و …است در کشور ما هم به تبع آن حدود 70 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود تا تولیدات انجام گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید طوفان نمکی در نتیجه خشک شدن دریاچه ارومیه

تهدید طوفان نمکی در نتیجه خشک شدن دریاچه ارومیه