مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 07:522022-07-27بين الملل

بیگانگان نمی توانند مانع از روند همکاری منطقه ای شوند


حسین امیرعبداللهیان در اینستاگرام نوشت: امروز با برادرانم وزرای امور خارجه کویت، امارات، قطر، عمان و عراق به صورت تلفنی گفتگو کردم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، وزیر امور خارجه، سیاست همسایه محور را اولویت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: ما به همکاری با همسایگان شتاب خواهیم داد و در این مسیر هیچ بیگانه ای نمی تواند مانع روند همکاری منطقه ای شود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در این گفتگوها آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم را تشریح کردم و با اشاره به ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای بازماندن پنجره دیپلماسی گفتم که مرحله نهایی توافق به دو مؤلفه واقع بینی و انعطاف پذیری طرف آمریکایی بستگی دارد و جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی پایدار و قوی کاملا جدی است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای امنیت انرژی و امنیت غذایی در جهان اهمیت قائل است و با درک مسائل و مشکلات کنونی انرژی در جهان، تاکنون ابتکارات مختلفی داشته است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: وزرای امور خارجه کشورهای منطقه به من گفتند از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات حمایت می کنند و دیپلماسی منطقه ای جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال آنهاست.

امیرعبداللهیان یادآور شد: از دیگر مسائلی که در این گفتگوها مطرح شد مشکلات محیط زیستی بود که معتقدیم معضل مشترکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیگانگان نمی توانند مانع از روند همکاری منطقه ای شوند

بیگانگان نمی توانند مانع از روند همکاری منطقه ای شوند