مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 12:122022-07-27اقتصادي

امکان وثیقه گذاری الکترونیکی سهام در 3 بانک از امروز فراهم شد


رییس سازمان بورس اوراق بهادار از امکان وثیقه گذاری سهام به صورت الکترونیکی در 3 بانک از روز جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجید عشقی امروز از مراسم رونمایی سامانه ستاره برای وثیقه گذاری الکترونیک سهام در قبال تسهیلات بانک ها در 3 بانک ملی، قرض الحسنه مهر ایران و رسالت خبر داد.

وی گفت: یکی از خدماتی که سازمان بورس به مشتریان به ویژه سهامداران خرد ارائه می کند، خدمات در بستر الکترونیک از جمله وثیقه گذاری سهام برای وام های خرد و کلان است.

  رییس سازمان بورس همچنین افزود: امسال سود سهام از طریق سامانه سجام و به صورت متمرکز برای سهامداران واریز شد و بار سنگینی که قبلاً سهامداران خرد برای گرفتن سود خود باید به بانک ها مراجعه می کردند، از دوش آنها برداشته شد.

عشقی اظهار کرد: برای وثیقه گذاری الکترونیک سهام با کمک شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و شرکت سپرده گذاری مرکزی کارهای فنی انجام شده و وثیقه گذاری سهام به صورت الکترونیک در ظرف چند ثانیه انجام می شود، در حالی که قبلاً برای وثیقه گذاری سهام فرایند چند روزه و مراجعه به دفاتر کارگذاری و دفاتر اسناد رسمی باید انجام می شد، اما اکنون ظرف چند ثانیه سهام افراد به عنوان وثیقه وام ها و یا سایر خدمات در دستگاه قضایی استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان وثیقه گذاری الکترونیکی سهام در 3 بانک از امروز فراهم شد

امکان وثیقه گذاری الکترونیکی سهام در 3 بانک از امروز فراهم شد