مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 14:272022-07-27اقتصادي

تولید سوخت هواپیما در شرکت پالایش نفت تبریز/ تولید روزانه 110 بشکه نفت خام


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا باقری  عصر امروز در گفت وگو  یا خبرنگاران اظهار کرد: با شرکت پالایش نفـت تبریز در سـال 1353 طراحـی و پـس از اتمـام مـراحل احداث در بهــمن ســال 1356 با ظرفیـت اسـمی80 هزار بشـکه در روز راه انـدازی شـد.

افزایـش ظرفیـت تولیـد به 110 هزار بشکه در سال 1371 با تلاش کارشناسان و متخصصان داخلی، برگ زرینی است که در این شرکت رقم خورده است.

وی افزود: شـرکـت پالایـش نفـت تبریـز هـم اکنـون سهـم حـدود 7 درصـدی از تـوان تصـفیه نفـت خـام کـل کشـور را با تبـدیل به فـرآورده هـای اصلی و ویژه به خود اختصاص داده و تأمیـن بخـشی از سوخـت مایـع مورد نیـاز شـمال غـرب کشــور (اسـتان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان) را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از تولید سوخت هواپیما در این پالایشگاه خبر داد و افزود: سوخت جت و هواپیما شمال غرب کشور در پالایش نفت تبریز تولید می شود و این میزان به قدری رسیده که آماده صادرات هستیم.

وی تصریح کرد: 41 محصول در پالایشگاه تبریز تولید می شود که بنزین یورو 5 و گازوییل یورو 5 و تولید روزانه 110 هزار بشکه نفت و انواع روغن های موتوری جزو آنهاست.

  باقری با اشاره به ترازهای مالی شرکت نفت تبریز می گوید: سال 1400 این شرکت یک هزار  400 میلیارد تومان مالیات پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سوخت هواپیما در شرکت پالایش نفت تبریز/ تولید روزانه 110 بشکه نفت خام

تولید سوخت هواپیما در شرکت پالایش نفت تبریز/ تولید روزانه 110 بشکه نفت خام