مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 15:572022-07-27بين الملل

سی اِن اِن: کاخ سفید درباره خطر سفر به تایوان، به پلوسی هشدار داد


منابعی در دولت آمریکا می گویند که کاخ سفید به دلیل نگرانی از تهدیدهای چین درباره سفر احتمالی رییس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان، به او هشدار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از هشدارهای شدیدالحن چین به نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا درباره سفر احتمالی به تایوان، اکنون گفته می شود که کاخ سفید نیز مخالف این سفر است.

منابع مطلع در دولت آمریکا به شبکه سی اِن اِن گفتند که کاخ سفید تلاش می کند پلوسی را در مورد خطرات سفر احتمالی او به تایوان آگاه کند.

بر این اساس، دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا و متحد پلوسی در پشت صحنه درباره خطرات سفر به تایوان به او هشدار داده و سعی دارد او را برای منصرف شدن از این سفر متقاعد کند.

به نوشته وبگاه ریانووستی ، پیشتر بایدن با استناد به موضع وزارت دفاع آمریکا گفته بود که سفر پلوسی به تایوان در حال حاضر ایده خوبی به نظر نمی رسد.

منابع مطلع در ادامه گفتند که مقامات دولت بایدن در تلاش هستند تا در دیدار با پلوسی و تیم او، خطرات احتمالی این سفر را روشن کنند و مقامات پنتاگون هفته گذشته در مورد تنش ها در منطقه تایوان به رییس مجلس نمایندگان توضیح دادند.

سی ان ان به نقل از این منابع گزارش داد: آنها (مقامات دولت بایدن) امیدوارند بتوانند پلوسی را در مورد خطرناک بودن سفر متقاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سی اِن اِن: کاخ سفید درباره خطر سفر به تایوان، به پلوسی هشدار داد

سی اِن اِن: کاخ سفید درباره خطر سفر به تایوان، به پلوسی هشدار داد