مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 18:022022-07-27سياسي

آیت الله اعرافی: هیئات مذهبی باید پاسدار خون شهدا باشند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی هیئت و کانون خادم الرضا(ع)، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مسئولین و جمعی از اعضای هیأت مذهبی خادم الرضا(ع) گفت: در بحث عاشورا آیاتی تطبیق و تأویل برده شده که یکی از مشهورترین آن ها آیه مبارکه یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً است.

  وی افزود: معنای اطمینان و آرامش در این آیه یک حالت خاصی است که با آرامش مطرح شده ای که در روانشناسی مطرح می شود تفاوت دارد؛ حقیقت آرامش آن جایی است که ناخدای کشتی توفان زده در شرایط توفانی خودش و هدفش را گم نمی کند.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: تأمین نیازهای ظاهری اطمینان متعارف است و مدیریت در بحران ها آرامش حقیقی است.

وی خاطرنشان کرد: نوع دیگری از تقسیم بندی آرامش، شامل اطمینان دنیوی و اخروی و معنوی است؛ کسی که به آرامش معنوی رسیده باشد حتی در زمان مرگ نیز آرام خواهد بود.

  اعرافی اوج آرامش را واقعه عاشورا دانست و گفت: این آرامش با منطقی فرامادی و ملکوتی در عالی ترین درجه و در توفانی ترین شرایط در عاشورا مشهود است.

وی عاشورا را همچون خورشید روشنی بخش عالم بشریت برشمرد و تصریح کرد: کاری مقدس تر از این نیست که به صورت خودجوش و بدون هیچ پاداش مادی در بزرگداشت این واقعه و یاد شهدای عاشورا مشارکت داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اعرافی: هیئات مذهبی باید پاسدار خون شهدا باشند

آیت الله اعرافی: هیئات مذهبی باید پاسدار خون شهدا باشند