مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 20:322022-07-27بين الملل

حرکت ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت تایوان


یک رسانه چینی با انتشار گزارشی اعلام کرد که یک ناو هواپیمابر آمریکایی به همراه گروه رزمی خود به سمت جزیره تایوان در حرکت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه چینی سَوث چاینا مورنینگ پُست امروز چهارشنبه در گزارشی نوشت که یک ناو هواپیمابر متعلق به نیروی دریایی آمریکا به سمت تایوان در حرکت است.

این روزنامه چینی در این باره اضافه کرد: کشتی های جنگی در حالی به سمت این جزیره حرکت می کنند که احتمال سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و نارضایتی فزاینده چین در پس زمینه این موضوع وجود دارد.

مطابق با اعلام این رسانه، 2 هفته پیش نیز ناوگان هفتم آمریکا خبر داد که این گروه در دریای چین جنوبی فعالیت نموده و عملیات امنیتی دریایی انجام می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک، به گفته کارشناسان ابتکار کاوش استراتژیک دریای چین جنوبی ، ناو هواپیمابر مذکور رونالد ریگان نام دارد که به همراه گروه رزمی خود امروز سنگاپور را ترک کرده است.

ایالات متحده نقطه پایانی مسیر کشتی ها را فاش نکرده است، اما تحلیلگران بر این باورند که آنها به سمت خلیج تایوان می روند.

پیشتر آسوشیتدپرس هم به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که پنتاگون در حال تدوین طرحی برای اقدامات احتمالی در صورت سفر پلوسی و همچنین امکان افزایش نیرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت تایوان

حرکت ناو هواپیمابر آمریکایی به سمت تایوان