مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 ساعت 12:172022-07-28بين الملل

بلومبرگ: بن سلمان تحت تأثیر فیلم های هالیوودی است


خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از ابرپروژه نئوم، نوشت که این یک طرح شبه خیالی با هزینه های نجومی است که به نتیجه هم نخواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ، محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی روز سه شنبه (چهار مرداد) بار دیگر در اظهاراتی به بیان جزییاتی از پروژه شهر هوشمند لاین در داخل ابرپروژه نئوم پرداخت و گفت که این شهر با 200 متر عرض و 170 کیلومتر طول یک تجربه غیر عادی خواهد بود.

از زمانی که او در اکتبر 2018 از وجود چنین طرحی خبر داد، بارها به زوایای مختلف این پروژه از جمله بیرون راندن ساکنان اصلی منطقه و سرکوب آن ها پرداخته شده است.

در این باره خبرگزاری بلومبرگ بار دیگر در گزارش مفصلی به امکان اجرا و تحقق این پروژه پرداخته و نوشته است که عمده طرح های ارائه شده در نئوم از فیلم های علمی تخیلی-هالیوودی و دیگر استودیو های جهانی اقتباس گرفته شده است.

بلومبرگ نوشت که چگونه بسیاری از پیمانکاران و شرکت ها و مهندسان، استعفا داده و دست از کار کشیده و به کشورهایشان باز گشته اند، چون به این نتیجه رسیده اند که طرحی که ولی عهد سعودی از آن ها می خواهد، بیشتر شبیه یک خیال است.

یکی از از مدیران نئوم به بلومبرگ گفت: تعجب کردم وقتی شنیدم که شاهزاده محمد بن سلمان به تخیلات علمی علاقه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: بن سلمان تحت تأثیر فیلم های هالیوودی است

بلومبرگ: بن سلمان تحت تأثیر فیلم های هالیوودی است