مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 ساعت 23:172022-07-28سياسي

تأکید امیرعبداللهیان بر حل هر چه سریع تر مسئله حق آبه ایران از هیرمند


وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت: اگر مسئله حق آبه ایران از هیرمند با سرعت و جدیت حل و فصل نشود، در سایر حوزه های همکاری دو کشور آثار منفی خود را نشان خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی دستور آیت الله رییسی رییس جمهور در خصوص پیگیری مسئله حق آبه جمهوری اسلامی ایران در هیرمند، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان تلفنی گفت وگو کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وزیر امور خارجه کشورمان سوم تیرماه نیز در گفت وگوی تلفنی با امیرخان متقی خواستار همکاری جدی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان برای حل مسئله حق آبه ایران از هیرمند شد.

امیرعبداللهیان در گفت وگوی تلفنی پنجشنبه شب (6 مرداد ماه) با امیرخان متقی با اشاره به بارندگی های اخیر و جاری شدن آب در رودخانه هیرمند، ابراز امیدواری کرد که موانع مصنوعی جهت رسیدن آب به جمهوری اسلامی ایران و تامین حق آبه ایران وجود نداشته باشد.

  وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تحویل حق آبه ایران شاخص مهمی برای سنجش تعهدات هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در عمل به تعهدات بین المللی در قبال ایران است.

امیرعبداللهیان  با اشاره به مطالبه جدی مردم و نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید امیرعبداللهیان بر حل هر چه سریع تر مسئله حق آبه ایران از هیرمند

تأکید امیرعبداللهیان بر حل هر چه سریع تر مسئله حق آبه ایران از هیرمند