مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 08:122022-07-29اجتماعي

علل وقوع سیل ترسناک تابستانه در ایران


استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه اقلیم شناسی ضمن توضیح درباره علت بارش های سنگین در تابستان گفت: این پدیده بارها در کشور ما رخ داده است منتها پدیده هرساله نیست و چون مردم و حتی مدیریت کشور هم به این اتفاق عادت ندارند آمادگی لازم را هم ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، در هفته ای که گذشت شاهد وقوع سیل در بسیاری از شهرهای ایران بودیم.

شدیدترین آن ها وقوع سیل در استهبان فارس در اول مرداد بود که متاسفانه در این حادثه 22 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

این بارش ها در بسیاری از مناطق ایران از جمله کرمان ادامه پیدا کرد و سبب مسدود شدن محورهای مواصلاتی و آسیب به زیرساخت ها شد اما خوشبختانه در مناطق دیگر تلفات جانی گزارش نشد.

در روزهای گذشته سازمان هواشناسی کشور درباره وقوع سیل در کشور هشدار نارنجی رنگ اعلام کرد و از مردم خواست از نزدیک شدن به مسیل ها و رودخانه های فصلی جداً خودداری کنند.

چهارشنبه 5 مرداد سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در مسیل ها در استان تهران خبر داد و پیرو این خبر حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از مردم خواست در این روزها از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها جداً خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل وقوع سیل ترسناک تابستانه در ایران

علل وقوع سیل ترسناک تابستانه در ایران