مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 09:472022-07-29بين الملل

وقوع 2 سیل مانسون تاریخی در تهران/شیطنت خلیج فارس در تقویت جسارت مانسونی


جریان مانسون یک سامانه فصلی و مستقر در منطقه اقیانوس هند است که در فصل تابستان تقویت می شود و بارش های بسیار زیاد و سیل آسایی را در کشورهایی چون پاکستان و هند ایجاد می کند.

- جریان مانسون یک سامانه فصلی و مستقر در منطقه اقیانوس هند است که در فصل تابستان تقویت می شود و بارش های بسیار زیاد و سیل آسایی را در کشورهایی چون پاکستان و هند ایجاد می کند.

یکی از محققان حوزه علوم پژوهشگاه اقیانوس شناسی جوی با تاکید بر اینکه نفوذ جریان های مونسونی همواره در ایران بوده و موجب رگبار و سیلاب شده است، اعلام کرد این جریان در سال جاری با همراهی خلیج فارس و وجود ارتفاعات زاگرس تقویت و باعث شد تا دامنه بارش های مانسونی تا تهران کشیده شود و از سوی دیگر با ورود رطوبت از سوی خزر، شاهد بارش های در استان های شمالی کشور هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جریان موسمی هند (Indian Monsoon Current) یک جریان اقیانوسی فصلی است که در مناطق گرمسیری شمال اقیانوس هند وجود دارد.

همه این جریان از خورشید آغاز می شود و تا سیل بر روی مناطقی در کره زمین از هند تا آفریقا و استرالیا ادامه می یابد.

پدیده مانسون در تابستان بر روی اقیانوس هند تشکیل می شود و طی آن، جریان هوای بلند شده از روی منطقه شبه قاره در محیطی کم، منبسط شده و تبدیل به رطوبت و باران می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع 2 سیل مانسون تاریخی در تهران/شیطنت خلیج فارس در تقویت جسارت مانسونی

وقوع 2 سیل مانسون تاریخی در تهران/شیطنت خلیج فارس در تقویت جسارت مانسونی