مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 08:522022-07-30اقتصادي

«دارویار» صنعت دارو را از ورشکستگی نجات می دهد؟


رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: صنعت داروسازی قبل از اجرای طرح دارویار در چند ماه گذشته بحرانی بود.

- محمد عبده زاده رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، گفت: یکی از مشکلاتی که داشتیم تامین ارز ترجیحی بود  چون تخصیص و تامین آن زمان بر بود و زمان بر بودن تخصیص ارز ترجیحی آبستن کمبودهای دارویی می شد .

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اشاره به کاهش زمان دریافت ارز برای تامین مواد اولیه دارویی و به دنبال آن افزایش سرعت تولید دارو با اجرای طرح دارویار گفت: با ارز نیمایی بانک مرکزی در فاصله حدود یک ماه ارز را به شرکت های داروسازی تخصیص می دهد که درخواست کرده ایم این زمان به یک هفته کاهش پیدا کند، در عمل سقف در ارز  ترجیحی برای دارو نخواهیم داشت و شرکت ها می توانند در ثبت سفارش مواد اولیه دارویی و دریافت ارز با سرعت بیشتری عمل کنند و این موجب چابک تر شدن زنجیره تامین دارو می شود.

عبده زاده به وضعیت بحرانی صنعت داروسازی قبل از اجرای طرح دارویار در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که صنعت داروسازی فقط برای ماده موثره که حدود 30 تا 40 درصد بهای تمام شده را تشکیل می داد، ارز ترجیحی دریافت می کرد و بقیه هزینه ها متاثر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دارویار» صنعت دارو را از ورشکستگی نجات می دهد؟

«دارویار» صنعت دارو را از ورشکستگی نجات می دهد؟