مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 12:472022-07-30اقتصادي

اجرای طرح تخصیص آب به روستاهای حاشیه رودخانه «سیمره»


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان گفت: از امروز طرح تخصیص آب برای آبیاری شالیزارها و اراضی زراعی روستاهای بالا دست و پایین دست مبنی بر خشک شدن بخشی از رودخانه سیمره در دهستان عرب رودبار اجرا شده است.

- نورالدین فتاح زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: کارشناسان شرکت آب منطقه ای از زمستان سال گذشته تا کنون به کرات نسبت به خشک شدن و کاهش آب رودخانه سیمره به روستاهای جوار این روان آب و عدم کشت برنج هشدار داده اند اما بی توجهی روستاییان نسبت به این هشدارها باعث خشک شدن کامل سیمره در منطقه عرب رودبار و روستاهای طرف کوهدشت لرستان در آن سوی رودخانه شده است.

وی افزود: علاوه بر خشکسالی و کاهش محسوس بارش نزولات جوی، مکیدن آب توسط دستگاه پمپاژ آب در خشک شدن رودخانه سیمره تاثیر به سزایی داشته و در این روستا برق ایستگاه پمپاژ آب عرب رودبار قطع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سیروان بیان کرد: میزان کشت برنج در این شهرستان با توجه به هشدارها نسبت به کم آبی و ترویج تغییر الگوی کشت در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

فتاحی گفت: از امروز طرح تخصیص آب برای آبیاری شالیزارها و اراضی زراعی روستاهای بالا دست و پایین دست مبنی بر خشک شدن بخشی از رودخانه سیمره در دهستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح تخصیص آب به روستاهای حاشیه رودخانه «سیمره»

اجرای طرح تخصیص آب به روستاهای حاشیه رودخانه «سیمره»