مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 14:272022-07-30اقتصادي

1100 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی فارس وارد شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به برآوردهای اولیه تا کنون بر اثر مخاطرات جوی اخیر بالغ بر 1100 میلیارد تومان به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی دهقان پور در نشست وبیناری با وزیر جهاد کشاورزی با موضوع بررسی خسارت های سیل اخیر اظهار کرد: از مجموع 37 شهرستان استان فارس تعداد 26 شهرستان با پدیده های مخاطره آمیز بارندگی سیل آسا و سیل درگیر شده اند.

  این مقام مسئول با بیان اینکه 34 درصد از خسارت ها در زیربخش زراعت حوزه کشاورزی استان فارس واقع شده است، افزود: به ترتیب تقریبا 33 درصد در زیربخش باغبانی، 28 درصد در امور فنی و زیربنایی، 2 درصد در طرح های آبخیزداری، یک و نیم درصد در ایل راه های عشایری و بالغ بر 1 درصد در حوزه دام دچار خسارت شده ایم.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارت ها به تفکیک شهرستان ها، ادارات کل تابعه و در زیربخش های مختلف مشخص و تخمین زده شده است، افزود: پس از بازنگری در برآوردها، گزارش ها از طریق استانداری فارس به مقام عالی وزارت ارسال می شود.

  دهقان پور با تاکید بر لزوم انجام اقدامات اضطراری بیان کرد: به طور مشخص در برخی از شهرستان های ما قنواتی آسیب دیده اند که این قنات ها آب برخی از باغ ها و نهالستان های زیردست را تامین می کنند؛ خیلی ضروری است برای لای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1100 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی فارس وارد شد

1100 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی فارس وارد شد