مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 15:322022-07-30بين الملل

ناتو در نزدیکی مرز روسیه رزمایش برگزار می کند


علی رغم هشدارهای پی در پی روسیه، ناتو قصد دارد در نزدیکی مرز روسیه با حضور نیروهای هوایی سلطنتی و ارتش انگلیس رزمایش برگزار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع انگلیس امروز (شنبه) اعلام کرد که حدود 150 نیروی هوایی سلطنتی و ارتش انگلیس (RAF)، به همراه نیروهای مسلح ایالات متحده و فنلاند برای رزمایشی آموزشی در فنلاند و نزدیکی مرز روسیه مستقر شده اند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این خصوص گزارش کرده بود، رزمایش ناتو تحت عنوان رزمایش روباه هوشیار شامل بیش از 750 نظامی از انگلیس، آمریکا و فنلاند می شوند که این هفته در نینیسالو در غرب فنلاند برای مشارکت در یک رزمایش با آمادگی بالای چهار روزه گردهم جمع می آیند.

جمیز هیپی وزیر مشاور نیروهای مسلح انگلیس گفته است که این رزمایش، قدرت و قابلیت همکاری نیروهای مسلح ما با ایالات متحده و متحدان فنلاندی را نشان می دهد و تأکیدی بر تعهد ما به دفاع و امنیت منطقه دریای بالتیک است .

بر اساس این گزارش، رزمایش مذکور دو هفته پس از ان برگزار می شود که جنگنده نیروی ارتش سلطنتی انگلیس برای رزمایش مشترک در فنلاند و سوئد مستقر شد.

  پیش از این ناتو پروتکل الحاق فنلاند به رزمایش نظامی ائتلاف ناتو را امضا کرد و در حقیقت فرایند پیوستن این کشور اروپایی به ناتو را آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتو در نزدیکی مرز روسیه رزمایش برگزار می کند

ناتو در نزدیکی مرز روسیه رزمایش برگزار می کند