مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 15:372022-07-30اقتصادي

سیل 604 هزار میلیارد ریال خسارت به یزد وارد کرد


محمد علی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به اهمیت خسارات وارد شده ناشی از سیل و باران دو روز گذشته، اظهار کرد: طبق برآورد اولیه ارزش ریالی خسارت وارده شده به استان یزد بالغ بر 605 هزار و 490 میلیارد ریال است که در دو بخش روستایی و شهری برآورد شده است.

وی افزود: در سیل اخیر به چهار هزار و 350 خانه روستایی و چهار هزار و 280 خانه شهری خسارت وارد شده که بر اساس گزارش کارشناسان خسارات بالای 20درصد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان این که بالغ بر 19 هزار میلیارد خسارت به تأسیسات آب، برق، گاز و تلفن در سطح استان وارد شده است.

ملک زاده در خصوص میزان خسارت وارد شده در بخش کشاورزی را طبق برآورد اولیه بالغ بر 36 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: خوشبختانه خسارت جانی زیادی در سیل اخیر گزارش نشده ولی متأسفانه جان شش نفر از همشهریانمان را از دست دادیم.

وی در خصوص میزان خسارت وارد شده به بافت تاریخی و جهانی یزد هم تأکید کرد: بر اساس گزارش ارسال شده در بافت تاریخی یزد خسارت جدی نداشتیم و بیشترین خسارت مربوط به بافت فرسوده نظیر اکبرآباد، چاه ملکی و محله سردوراه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در خصوص شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شکسته شدن سیل بندها در استان نیز اظهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل 604 هزار میلیارد ریال خسارت به یزد وارد کرد

سیل 604 هزار میلیارد ریال خسارت به یزد وارد کرد