مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 16:372022-07-30اجتماعي

سیل یزد/ خسارت به 220 منزل


در پی بارش های سیل آسای جریان مانسون در مناطق مختلف استان یزد شاهد جاری شدن سیل در همه مناطق و آبگرفتگی معابر، منازل و مغازه های سطح شهر هستیم که خسارت زیادی به سازه های ناایمن و فرسوده شهر یزد از جمله بافت تاریخی یزد وارد کرده است.

- مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از وارد شدن خسارت کلی و جزیی به بیش از 220 منزل در محدوده بافت تاریخی 900 هکتاری شهر یزد خبر داد.

احمد آخوندی در این باره در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی بارش های سیل آسای جریان مانسون در مناطق مختلف استان یزد شاهد جاری شدن سیل در همه مناطق و آبگرفتگی معابر، منازل و مغازه های سطح شهر هستیم که خسارت زیادی به سازه های ناایمن و فرسوده شهر یزد از جمله بافت تاریخی یزد وارد کرده است.

آخوندی بیان اینکه سیل در بافت تاریخی باعث آسیب رسیدن به 220 خانه در عرصه 900 هکتاری بافت تاریخی شده است افزود: با توجه به کاهگلی بودن منازل در بافت قدیم و مناطق تاریخی یزد بارش های سنگین سبب آبگرفتی منازل و نفوذ آب در داخل این مجموعه ها شده بود که در نهایت موجب ویرانی و تخریب مجموعه های گردشگری، بافت تاریخی و منازل سنتی و قدیمی شهر تاریخی یزد و دیگر مناطق تاریخی در سطح استان گشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در ادامه افزود: با بارش ها در نوع خود بی سابقه بود اما با هماهنگی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل یزد/ خسارت به 220 منزل

سیل یزد/ خسارت به 220 منزل