مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 07:122022-07-31پزشكي

توضیحات وزارت بهداشت درباره غربالگری سندروم داون


وزارت بهداشت، در واکنش به انتقادات برخی از انجمن های علمی گروه پزشکی در ارتباط با حفظ جنین های سالم، پاسخ مشروحی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، پس از انجام تکلیف قانونی ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای حفظ جنین های سالم و ساماندهی غربالگری سندروم داون (تری زومی ها)، برخی انجمن های علمی گروه پزشکی در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت، مطالبی طرح کردند.

پاسخ وزارت بهداشت - طبق اصول سیاست گذاری سلامت و مدیریت خدمات سلامت، تصمیم گیری در خصوص هر برنامه غربالگری سلامت یک تصمیم گیری صرفاً پزشکی نیست و اگر به درستی اجرا نشود، ظرفیت ایجاد فقر و نابرابری را در جوامع مختلف خواهد داشت.

تصمیم گیری در مورد برنامه های غربالگری دو وجه دارد: یک وجه در سطح تصمیم گیری برای هر فرد، تکنیکی، فنی و عمدتاً مرتبط با تخصص های بالینی است که به عملکرد تست معروف است.

وجه دوم هر برنامه غربالگری، مدیریت کلان آن برنامه و یا بررسی هزینه اثربخشی انجام آن است که با قوانین و سیاست های بالادستی، قدرت خرید مردم و زیرساخت های موجود مرتبط است و متناسب با شرایط هر کشور در برهه های زمانی مشخص، انجام می شود.

از ضروریات این وجه آن است که برنامه های غربالگری فقط بایستی زمانی که فواید بیشتری نسبت به تبعات منفی حاصله دارد استمرار یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات وزارت بهداشت درباره غربالگری سندروم داون

توضیحات وزارت بهداشت درباره غربالگری سندروم داون