مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 08:272022-07-31اقتصادي

افزایش 9.5 میلیون متر مکعب ذخیره آب سدهای استان تهران با بارش اخیر


مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای استان تهران گفت: به طورکلی این سامانه 9/5 میلیون متر مکعب حجم آب ورودی به سد های تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران را بالا برد.

- محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: با توجه به سامانه بارشی که در سطح کشور و به نوعی در سطح حوزه عملکرد استان تهران مستقر بود و فعالیتی که این سامانه داشت خوشبختانه شاهد بارش خوبی بوده ایم و در همین چند روز فعالیت در حوزه عملکرد استان 22 و 3 دهم میلیمتر بارش داشته ایم که اگر بخواهیم این میزان بارندگی را با مدت مشابه سال گذشته و حتی متوسط بلندمدت مقایسه کنیم خوشبختانه افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

وی گفت: از ابتدای مهر ماه لغایت 8 مردادماه 203 و 4 دهم میلیمتر بارش داشتیم که این میزان در مقایسه با مدت مشابه متوسط بلندمدت 53 ساله که 273/5 میلیمتر بود.

تا قبل از فعالیت سامانه بارشی اخیر  میزان کاهش 34 درصد بود که خوشبختانه با بارشی که اتفاق افتاد اختلاف به 25/6 دهم درصد رسیده است.

شهریاری بیان کرد: طبیعتا فعالیت این سامانه بارشی اثرش را بر روی منابع آبی و ورودی سد ها گذاشته به نحوی که در سد ماملو افزایش 5/5 میلیون متر مکعبی، در سد لتیان حدود 1/2 میلیون متر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 9.5 میلیون متر مکعب ذخیره آب سدهای استان تهران با بارش اخیر

افزایش 9.5 میلیون متر مکعب ذخیره آب سدهای استان تهران با بارش اخیر